تاثیر استرس بر تغذیه

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تاثیر استرس بر تغذیه

استرس به خودی خود یک مشکل جدی است اما گاهی باعث تغییراتی در الگوی سالم فرد می شود که آن تغییرات باز هم باعث استرس بیشتر می گردند! برای مثال هنگامی که تحت فشار استرس قرار داریم غذاهای نامناسب را برای خوردن انتخاب می کنیم و متاسفانه این انتخاب نامناسب در بلندمدت علاوه بر سایر مشکلات، استرس بیشتری نیز برای ما به وجود خواهد آورد. استرس به شیوه های زیر می تواند بر تغذیه ما تاثیر بگذارد:

نوشیدن بیش از حد قهوه: مردم تحت فشارهای کاری یا عصبی به نوشیدن قهوه یا چای پر رنگ پناه می برند و از آن بعنوان وسیله ای برای رفع خستگی استفاده می کنند این کار رفته رفته به صورت الگوی قهوه خوری بیش از حد آنها در طول شبانه روز در می آید.

حذف وعده های غذا: یکی دیگر از کارهایی که افراد تحت فشار استرس قرار دارند انجام میدهند،حذف وعده غذاست. 

پرخوری بی اراده: استرس از طرف دیگر می تواند باعث پرخوری بی اراده و خارج از کنترل گردد.غذا خوردن هنگامی که گرسنه نیستیم و یا خوردن غذاهایی که برای ما بد است.

فراموش کردن آب: در زندگی پر  مشغله امروز، نوشیدن آب به مقدار کافی، به راحتی فراموش می شود. در پژوهشی که اخیرا در آمریکا صورت گرفته مشخص شده که درصد بالایی از آمریکایی ها اصلا آب نمی نوشند و آب را فقط ازطریق قهوه یا سایر مشروبات به بدنشان می رسانند.آیا شما روزانه هشت لیوان یا حداقل چهار لیوان اب می نوشید؟

غذاهای آماده: مردم روزگار ما کمتر از نسل پیش از خود، در خانه غذا می خورند، فقط به این دلیل که رفتن به همبرگر فروشی، پیتزا فروشی یا  رستوران های مشابه راحت تر از رفتن به خانه و غذا پختن است. متاسفانه این الگوی مصرف غالبا نا سالم است.

رژیم های غذایی: به دلیل افزایش وزن ناشی از استرس، بسیاری از مردم عمدا غذای کمتری از آنچه بدنشان احتیاج دارد می خورند و یا به منظور کاهش وزن به سوی رژیم های غذایی خطرناک روی می آورند.

عدم تعادل قند خون:هنگامی که ما غذای کافی نخوریم و یا هنگامی که غذای سالم به قدر کافی نخوریم، با نوسان قند خون مواجه خواهیم شد. این نوسان می تواند در کوتاه مدت بدخلقی، خستگی، کم تمرکزی و سایر پیامدهای منفی در بلند مدت به مشکلات سلامتی بزرگتر نظیر قندخون بالا و دیابت بیانجامد.

اثرات جانبی کافئین: کافئین زیاد در کنار اثرات منفی دیگر، می تواند به بی تمرکزی، کاهش کارایی و اثربخشی، اختلال خواب و افزایش سطح کورتیزول در خون بیانجامد.

به خطر افتادن سلامتی: تغذیه نامناسب ضریب ایمنی بدن را کاهش می دهد و فرد را بیشتر در معرض بیماری های مختلف قرار می دهد. و همان طور که خودتان می توانید تصور کنید این امر به مشکلات دیگر و از جمله افزایش سطح استرس منجر می گردد.  

 


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 14 شهريور 1398 ] [ 8:19 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب